Monday, February 10, 2014

در تاریخ 10/3/93 تیمی متشکل از کمیل قاسم پور عباس علیپور جابر سبک روح امید اخوان ساعت 5 صبح از


آلبوم مناظر
عباس علیپور
دی 1391
 
جنوب شهرستان بهشهر دارای جنگل های انبوه می باشد که وجود گسل های کوچک و بارش باران به غار خیزی منطقه کمک می کند که این منطقه یکی از غار خیزترین مناطق استان مازندران باشد اما به دلیل ارتفاع کم منطقه غارها عموما دارای عمق زیر صدمتر می باشند .
در تاریخ 10/3/93 تیمی متشکل از کمیل قاسم پور عباس علیپور جابر سبک روح امید اخوان ساعت 5 صبح از ساری به سمت بهشهر حرکت کردند. در بهشهر به آقای تقی محمودی که جا دارد از او در امر شناسایی motor check و گشایش تشکر نمایم ملحق شدند. از بهشهر به سمت جاده کنت به راه افتادند با طی مسافت و رسیدن به دهانه غار و آماده شدن برای پیمایش ساعت 9:30 گشایش را شروع کردند.
کارگاه این چاه غار بلوک درختی است که در بالای دهانه ای فرو چاله ای شکل به قطر 8 و عمق 5 متر قرار دارد . در انتهای این فرو چاله و ابتدای دهانه غار سقفی متشکل از تنه های درخت گل و سنگ ایجاد شده است که بعد از پاکسازی سنگهای ریزشی آن و گرفتن یک دیبیشن از آن طناب به صورت معلق تا کف چاه میرود . بر روی دیواره ها و سقف غار استالاکتیتهای زیبایی تشکیل شده است کف این غار مساحتی در حدود ده متر مربع دارد که به صورت شیب دار است .
گزارش گشایش چاه غار دیو چاه بهشهر
دیواره motor check بلند و انگشتان سرمازده
وبلاگ کوهنوردی تراورس
گروه زرین دلیر چالوس
فدراسیون کوهنوردی و ... ج.ا ایران هیات کوهنوردی استان مازندران انجمن کوهنوردان ایران غارهای ایران انجمن غارنوردان و غارشناسان ايران انجمن پزشکی کوهستان ایران انجمن فرهنگی سادوا (روستای بالاده) هواشناسی استان مازندران مرجع حیات وحش ایران سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی تارنمای رسمی ایراتا در ایران سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و ... سازمان حفاظت محیط زیست سایت آموزش گره های کوهنوردی و ...
پيج رنک آرايش

No comments:

Post a Comment