Friday, January 31, 2014

وجود ستونهایی با برآمدگی هاو با اشکالی


  یکسالی بود که از شناسایی دهانه چاه غاری در دل صخره های کوه هشتاد می گذشت چه آنهایی pra treviso که دهانه چاه را دیده و چه آنهایی که شنیده بودند برای بازدید و گذشتن از دهانه لحظه شماری می کردند. و بالاخره آن روز فرا رسید 92/6/29   همه پیش از موعد مقرر آماده رفتن شده بودند حتی کوچولوها.با رسیدن ماشین ساعت شش با یاری و استعانت از خداوند متعال حرکت کردیم و بعد از گذشتن از روستای چغیورت طی مسیر نموده و به جاده خاکی که بین دو قله   هشتاد و سفید کوه است رسیدیم از آنجا با گذشتن از شیبهای تند و باریک جاده که مینی بوس به سختی از آنها عبور می کرد به نزدیکی چشمه کباب رسیدیم ساعت حدود هفت صبح بود از ماشین پیاده شدیم و در حالی که آفتاب هنوز طلوع نکرده بود و پاییز هم آمدن خود را خوب به نمایش گذاشته بود حرکت کردیم.
با استقبال سردی از سوی سگ های گله روبه رو شدیم از شیب های تند و خار دار و سنگلاخ ها عبور کرده و بعد از یک ساعت ونیم به دیواره ای که چاه مذکور در حدود ده متری بالای آن قرار داشت رسیدیم بساط چای دودی و صبحانه برقرار شد و چند نفراز اعضای فنی گروه شروع به طناب گذاری و برقراری کارگاه نمودند
افراد گروه ابتدا می بایست با حمایت از دیواره ای حدود ده متری بالا رفته و سپس از گذرگاهی به تقریبی سی سانتی متر عرض و حدود هشت متر طول تراورس نموده و به دهانه غار می رسیدند.سپس با راهنمایی و کمک مسئول فنی گروه یعنی آقای اسفنانی ودیگران بچه ها عملیات فرود را آغاز نمودند
در قسمت انتهایی چاه سنگهای سستی وجود داشت که به راحتی   می شکست سنگهایی که به ظاهر سفت وسخت می نمود اما با اندک اشاره ای پودر می شد و بی شک برای هر کس تجربه ای جالب تازه وقابل تامل است انقدر که شاید افکاری سرسختانه در ذهنمان را که مدت هاست جا خوش کرده اند را نیز شکننده کند.
از دیگر جاذبه ها ی چاه که نظر هر بازدید کننده ای را جلب می کرد وجود بقایای جمجمه و استخوان های شکار خفاش در انتهایی ترین   قسمت چاه بود و همچنین زندگی نوعی هزارپا که در آن هوای سرد و نمناک از بقایایی pra treviso اجساد شکار تغذیه می نمود.
وجود ستونهایی با برآمدگی هاو با اشکالی   بسیار زیبا که نشان از زمانی دراز را برای شکل گیریش می داد. و تعبیر آقای یوسلیانی با نام ستاره دریایی برایشان و گویی حالا که نامی زیباهم داشتن بیشتر جلوه می کردند.
قدرت نمایی فصل پاییز خیلی زود توانست بر آفتاب آخرین روزهای تابستانی چیره شود و غروب زود رس همراه با سردی و تاریک شدن هوا و شیب زیاد و مسیر سنگلاخی و خاردار و در نهایت استقبال بسیار گرم و پرشور سگهای گله که طرف حمله اصلا مشخص نبود و خستگی بعض از افراد می توان گفت تقریبا pra treviso همه چیز کامل و به قول معروف نور علی نور بود .
با دادن رشوه به سگ ها و با کمک چوپانان مهربان از حلقه محاصره نجات پیدا کرده و ساعت هشت و بیست دقیقه به ماشینی که در انتظار ما بود رسیدیم و همگی خدا را شکرو سپاس گفتیم که روزی به این خوبی را گذرانده و شاد و سرحال ساعت نه و سی دقیقه به دیار خویش بازگشتیم .
با تشکر از همه خصوصا از بچه های فنی برای برقراری pra treviso کارگاه و مدت زمانی که صرف آن کردن به اندازه ای که خود مختصر صبحانه ای خوردن و آقای اسفنانی ودیگر آقایانی که حمایت را در دهانه چاه غار انجام میدادن و مهدی برای مدت زمان طولانی که مسئولیت حمایت را در انتهای چاه داشت.
__________________ هیچ چیزدرطبیعت برای خود زندگی نمیکند رودخانه ها آب خود رامصرف نمیکنند درختان میوه خود را نمی خورند خورشید گرمای خودرا استفاده نمیکند گل عطرش را برای خود گسترش نمیدهد pra treviso نتیجه اینکه زندگی برای دیگران قانون طبیعت است . . .
لینکستان آموزش گره های سنگ نوردی به صورت انیمیشن یه عالمه گره های کاربردی برای هر رشته ای که بخواین هواشناسی فریدونشهر هواشناسی و نقشه فریدونشهر (فارسی) فدراسیون جهانی کوهنوردی فدراسیون کوه نوردی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان زبان گرجی و اسماء الله و ... فرهنگ لغت گرجی به انگلیسی و انگلیسی به گرجی آموزش حروف الفبا با تصاویر و ضرب المثلها نحوه نوشتن برای نوجوانان دسترسی به آثار سخنسرایان هم طناب . فروشگاه اینترنتی كوهنوردی انجمن کوه نوردان ایران همه لینکها
مطالب اخیر یاد باد ... گنجشک های خونه ما! سلامی و کلامی آدمی را آدمیت لازم است مسابقه!!! آبشار در برف گل نرگس برنامه های زمستانه کریسمس مبارک یه تبریک شمع های شام غریبان شب یلدا آبشاری آتشین .... ...


No comments:

Post a Comment